Auberginelasagne

Auberginelasagne

Skriv en kommentar

10 fantastiska fördelar med att inkludera sötpotatis i din vegetariska kost

10 fantastiska fördelar med att inkludera sötpotatis i din vegetariska kost

Sötpotatis, med dess rika näringsinnehåll och mångsidighet, är en riktig stjärningrediens i det vegetariska köket. Här presenterar vi tio otroliga hälsofördelar som kommer av att regelbundet inkludera denna läckra knöl i din kost: 1. Rik på näringsämnen: Sötpotatis är packade med viktiga vitaminer och mineraler, inklusive A-vitamin (i form av beta-karoten), C-vitamin och mangan. Dessa näringsämnen…

Visa hela inlägget
5 enkla och smakrika recept med grönkål - ett superfood i ditt kök!

5 enkla och smakrika recept med grönkål - ett superfood i ditt kök!

Hej alla Grön Middag vänner! Jag vet att många av er har varit ivriga att lära er mer om gröna, näringsrika ingredienser som kan ge en näringskick till era rätter. En av de mest livskraftiga gröna vi har på vår jord är grönkål, ett superfood med massor av vitaminer och mineraler. Med en lätthet att odla och använda i recept, är grönkål en fantastisk ingrediens att lägga till i ditt kök. Här är fem…

Visa hela inlägget
Sallad med tomat och avokado

Sallad med tomat och avokado

Här kommer ett tips på en härlig sallad med tomat och avokado. Du kan variera den efter egen smak och lägga till dina favoritgrönsaker. Blanda tomatklyftor skivor eller kuber av avokado och sallad. Gör en vinägrett på lika delar olivolja, balsamvinäger och vatten. Smaksätt med salladsgrönsaker, salt och peppar. Vänd runt grönsakerna i vinägretten. Servera!

Visa hela inlägget
Stekt ris med kålrabbi

Stekt ris med kålrabbi

Stekt ris med kålrabbi kan man göra om man har lite gammalt kokt ris över. Fräs strimlor av kålrabbi i olja. Lägg till andra grönsaker efter smak, säsong och vad du har hemma. När kålrabbin är färdigstekt och mjuk häller du i riset och knäcker i några ägg. Vänd runt allt och krydda med soja, vitlök, salt och svartpeppar. Toppa med hackat kryddgrönt.

Visa hela inlägget